کارگاه آموزشی و سمینار استاندارد نوآوری IFIA با حضور نوآوران و مخترعان ایرانی در کشور سوئیس برگزار شد

  • خانه / Case Study / اجرای کارگاه آموزشی…

اجرای کارگاه آموزشی استاندارد نوآوری فدراسیون جهانی مخترعان در کشور سوئیس

سمینار و کارگاه آموزشی استاندارد نوآوری IFIA با حضور نوآوران و مخترعان ایرانی در سوئیس برگزار شد

فدراسیون جهانی مخترعان (ایفیا) یکی از پروژه اصلی خود را در سال 2022 با نام برنامه استاندارد نوآوری ایفیا (IIS) آغاز کرد تا به سرمایه گذاران، شرکت های شخصی، تولیدکنندگان و استارت آپ ها اطمینان دهد که می توانند در نوآوری های بالقوه بازار سرمایه گذاری کنند. بنابراین، افراد علاقه مند به شبکه اختراع، نوآوری و سرمایه گذاری خطرپذیر، نوآوران را به راحتی می شناسند. فدراسیون سیستم «استاندارد نوآوری ایفیا را تنظیم کرد تا بسیاری از مخترعان، مبتکران، شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مختلف بتوانند از آن برای کمک به خلق بازار مشترک در سطح جهانی دست یابند. از این رو با هماهنگی دفتر نمایندگی فدراسیون مخترعان در ایران برنامه استاندارد نوآوری IFIA با حضور نوآوران و مخترعان ایرانی در کشور سوییس و در قالب اجلاس‌های عملی و جلسات تجاری شامل کارگاه IIS ، بلاک چین و فرصت‌های مختلف استارت‌آپی برگزار گردید.

در ابتدا سمیناری ویژه در خصوص استاندارد نوآوری در دفتر IFIA با حضور مدیر پروژه استاندارد، مسئول دفتر ایفیا در کشور سوییس و مسئول نمایشگاه اختراعات ژنو برگزار شد. همچنین در این نشست گروهی از مبتکران، کارآفرینان و مدیران عامل استارت آپ ها حضور داشتند و تجربیات خود را با سایر شرکت کنندگان این رویداد به اشتراک گذاشتند.
در این جلسه، مبتکران و صاحبان استارت‌آپ‌ها به ارائه طرح‌های تجاری و مدل‌های کسب‌وکار خود پرداختند.هدف از برگزاری چنین کنفرانسی تعامل بیشتر مبتکران با فضای استارت آپی و افراد مبتکر است تا IFIA بتواند در جهت اهداف و ماموریت های برنامه استاندارد پیشرفت بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، این گروه در نشست سازمان ملل در ژنو در دفتر سازمان ملل متحد که در کاخ تاریخی ملل قرار دارد، شرکت کردند.
در بخش بعدی این برنامه جلسات خصوصی با سرمایه گذاران بلژیکی شرکت های مختلف مانند ONEtoONE، Sensifai و Innovouric برای شرکت کنندگان فراهم شد که در آن نوآوران برنامه های تجاری خود را به سرمایه گذاران ارائه کردند. این تجار همچنین تجربیات بین المللی خود و نحوه دریافت وجوه سرمایه گذاری های خطر پذیر در حوزه نوآوری در اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بررسی فرصت های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا از محورهای اصلی این نشست ها بود. در نهایت، ایفیا از دکتر بهاری، نماینده IFIA در بلژیک برای برنامه ریزی این گردهمایی برای مخترعان و مبتکران تشکر نمود.

همچنین به اطلاع می رساند این دوره  به زودی برای کلیه علاقمندان به این حوزه مجددا برگزار خواهد شد.

لذا جهت اطلاع از تاریخ و شرایط برگزاری این دوره لطفا اخبار فدراسیون را از طریق وب سایت و کانال فدراسیون به آدرس IFIANEWS@ دنبال فرمایید.