چالش نوآوری در کشور قطر با درخشش مخترعان جمهوری اسلامی ایران

  • خانه / Case Study / چالش نوآوری در…

چالش نوآوری در کشور قطر با درخشش مخترعان ایرانی برگزار گردید

مسابقات بین المللی چالش نوآوری کشور قطر
 

دویست و پنجاه هزار دلار جایزه نقدی به مخترعین منتخب در رویداد “چالش نوآوری CIF-2021” اهدا شد.
مخترعین و نوآوران از تمامی کشور های عضو فدراسیون بین المللی مخترعین IFIA جهت حضور در چالش نوآوری در پایتخت کشور قطر گرد هم آمدند. این رویداد منحصر به فرد در خاورمیانه و تحت حمایت فدراسیون بین المللی مخترعین، بستری مناسب جهت تشویق و ایجاد انگیزه در مخترعین جهان می باشد.
بنا به گزارش نماینده اعزامی فدراسیون بین المللی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران و بر اساس شیوه نامه ابلاغی دبیرخانه، مخترعین از ۶ ماه قبل بایست اقدام به ثبت نام در پرتال این رویداد نموده و پس از بررسی های دقیق توسط تیم داوری و با شرط احراز وضعیت واکسیناسیون، مخترعین به این رویداد دعوت شدند. شایان ذکر است حضور مخترعین منتخب در این رویداد به دعوت برگزار کننده و با پوشش کامل هزینه ها (ثبت نام در رویداد، هتل محل اقامت، پرواز) در این رویداد حضور داشته اند. این رویداد از تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۶ آبان ۱۴۰۰ لغایت 11 نوامبر 2021 برابر با ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در شهر دوحه برگزار شد.
این عرصه در دو بخش بهترین اختراع و چالش نوآروی Hackathon برگزار شد. در بخش بهترین اختراع، مخترعین در دو روز نخست در سالن محل برگزاری دستاورد های خود را در غرفه های اختصاصی خود به نمایش گذاشته و توسط داوران به ارزیابی گذاشته شد. سپس شرکت کنندگان به گروه های ۸ تا ۱۲ نفره تقسیم شده و به مدت ۴۸ ساعت در چالش نوآوری به سبک Hackathon به رقابت پرداختند. در این بخش گروه ها می بایست ایده ای را انتخاب و در مدت زمان تعین شده به مرحله نمونه سازی برسانند. ایده ها پس از بررسی های علمی و طی روند منطقی تبدیل ایده به اختراع و بر پایه کار تیمی به مرحله نمونه سازی رسیده و در پایان این زمان توسط هیئت ارزیاب مورد پرسش و پاسخ قرار گرفتند. مواردی مانند بدیع بودن، قابلیت ورود به بازار، تکمیل بودن طرح توجیهی تولید ومیزان مقبولیت احتمالی طرح ها از معیار های مهم هیئت داوران در تصمیم گیری طرح های نخست بودند.
پس از پایان چالش، در روز پایانی و با حضور وزیر فرهنگ و ورزش قطر، آقای صلاح بن غانم آل علی، مدیر دفتر نوآوری و IP دانشگاه قطر، دکتر حرب الجابری، و رئیس فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعین، IFIA، آقای علیرضا رستگار برگزار شد که در آن به طرح های برجسته دربخش بهترین اختراع و همچنین گروه برتر در بخش چالش جوایز نفیس مالی و مدال های طلا، نقره و برنز اهدا گردید. فدراسیون بین المللی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران، موفقیت یکی از اعضای اعزامی تیم مخترعین ایرانی، سرکار خانم مهسا اسکندری در بخش چالش و اخذ جایزه گروهی به ارزش۲۵۰۰۰۰ هزار ریال قطر (۶۵ هزار دلار امریکا) را به ایشان و جامعه ی مخترعین کشور تبریک و تهنیت عرض می نماید.
همچنین با توجه به میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، انتظار می رود رویداد سال آتی در کشور قطر پربارتر، جامع تر و با حضور مخترعین و پژوهشگران بیشتری برگزار شود.
فدراسیون بین المللی مخترعین بعنوان تنها نهاد رسمی جهت اعزام مخترعین و پژوهشگران به رویداد های معتبر بین المللی در کشور همواره تلاش خود را جهت حضور پر قدرت و پرفروغ پژوهشگران، مخترعان و نوآوران کشور عزیزمان در عرصه های بین المللی می نماید. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره جهت حضور در رویداد ها، کافیست با شماره تلفن های 77639654-021 و 77639654-021 و یا کانال رسمی اطلاع رسانی فدراسیون مخترعین به آدرس @IFIANEWS تماس حاصل فرمایید.

CIF-2021-2
Inventors-Group-Chalange-CIF-2021