برگزاری نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور ترکیه با حضور مخترعان ایرانی

  • خانه / Case Study / هفتمین دوره نمایشگاه…

هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه با حضور درخشان مخترعان ایرانی

“هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور ترکیه با حضور ۲۷۰ مخترع از ۱۳ کشور در شهر سامسون برگزار گردید”

هفتمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اخترعات کشور ترکیه (ISIF 2022) از تاریخ ۳۰ آگوست الی ۴ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۸ لغایت ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیتهای فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER) برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره وزیر صنعت و فناوری کشور ترکیه، ریاست دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه ، معاون فدراسیون جهانی مخترعان و … حضور داشتند.

این رویداد با هدف معرفی اختراعات به سرمایه گذاران و تجاری سازی آنها برگزار شد. همچنین این عرصه جهانی در نظر دارد با استقبال از حضور مخترعین در رده های مختلف سنی به ویژه نوجوانان در خصوص زیست بوم اختراع و نوآوری آگاهی ایجاد کند و با برگزاری کارگاه های ملی و بین المللی در حاشیه این رویداد فرهنگ اختراع و نوآوری را در کشور ترکیه گسترش دهد.

در این دوره از این عرصه جهانی ۲۷۰ مخترع از ۱۳ کشور حضور یافته و به مدت ۶ روز اختراعات و نوآوری های خود را به نمایش عموم گذاشته و به رقابت پرداختند. آمار بازدیدکنندگان با توجه با اتمام محدویت های کرونا در کشور ترکیه به عدد چشم گیر یک میلیون نفر رسید.

مخترعان کشور جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه ۶ اختراع و نوآوری همچون سنوات گذشته در این عرصه بین الللمی حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه این رویداد رئیس جمهور کشور ترکیه جناب آقای رجب طیب اردوغان حضور یافته و ضمن بازدید از این رویداد و اهداء جوایز به برگزیدگان منتخب، در خصوص اهمیت حمایت از نوآوران و مخترعان در پیشبرد اهداف علمی و صنعتی کشور ترکیه ایراد سخن نموده و با اشاره به حمایت از برگزاری رویدادهایی در این حوزه توسط دولت، آن را موجب پیشرفت کشور ترکیه در حوزه مالکیت فکری، تجاری سازی و انتقال تکنولوژی به سایر کشورها دانستند.

همچنین برگزاری کارگاههای مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات توسط سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO) را می توان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین المللی برشمرد.

برای مشاهده آلبوم تصاویر این رویداد کلیک کنید

“گالری تصاویر”