حضور مخترعان ایرانی در دو سمینار آموزشی مرتبط با نوآوری در مقر سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO) در شهر ژنو

  • خانه / Case Study / حضور مخترعان ایرانی…

حضور مخترعان ایرانی در دو سمینار آموزشی در محل سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO)

حضور مخترعان ایرانی در دو سمینار آموزشی مرتبط با اختراع و نوآوری با هماهنگی فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) و سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO)
 

در تاریخ 17 مارس 2022 برابر با ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ تیم مخترعان ایرانی با هماهنگی فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA) برای شرکت در سمینار و کارگاه آموزشی خدمات داوری و میانجیگری (WIPO ADR) و همچنین برنامه کمک به مخترع (WIPO IAP) که توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) برگزار گردید در محل این سازمان واقع  در شهر ژنو  حضور یافتند. 
در ابتدا، آقای عنایت مولا، مشاور ارشد دفتر معاون مدیر کل و بخش IP و اکوسیستم های نوآوری (IES) سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) جلسه را آغاز نمودند. اهمیت نقش مخترعین در پیشرفت های حاصله در دنیای نوآوری، نقش پررنگ مالیکت معنوی بر موفقیت در کسب بازار و پیشی گرفتن از سایر رقبا از مهمترین صحبت های ایشان شمرده می شد.
سپس آقای محمود اصفهانی نژاد، مشاور بخش آسیا و اقیانوسیه بخش توسعه منطقه ای و ملی (RNDS) سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) ضمن خیرمقدم به مخترعان، حضور در این سمینار و آموزش های آن را بسیار حیاتی خواند و اعلام نمود که تعداد کمی از مخترعان در جهان امکان بهره گیری از این رویداد آموزشی را دارا بوده اند.
پس از آن، آقای Leandro Toscano، رئیس واحد توسعه کسب و کار بخش اختلافات IP و روابط خارجی مرکز داوری و میانجیگری WIPO-IES سخنرانی خود را با عنوان “چگونه اختلافات IP و نوآوری را با استفاده از میانجیگری و داوری WIPO حل کنیم” ارائه کرد. در بخش نخست سمینار و پس از پایان مباحث آموزشی مطرح شده از سوی آقای Toscano جلسه به صورت پرسش و پاسخ دنبال شد که مخترعین پرسش های خود مبنی بر نحوه ی استفاده از خدمات وایپو و مرتفع نمودن اختلافات حوزه IP را از ایشان پرسیده و پاسخ های کاملی را دریافت نمودند.

پس از پرسش و پاسخ ، آقای Evgeniy Sesitsky، مسئول حقوقی بخش تجاری سازی سازمان مالیکت های معنوی ملل متحد (IPBD) IES، سخنرانی خود را در مورد “مقدمه ای بر برنامه کمک به مخترع (IAP)” ارائه کرد. در این بخش اقدامات WIPO در راستای برنامه جهانی کمک به مخترعین معرفی و نحوه ی استفاده از این خدمات به مخترعین ایرانی حاضر در این سمینار آموزش داده شد. در پایان این بخش نیز فضای پرسش و پاسخ بین مخترعین و اساتید شکل گرفت که مخترعین به بهترین صورت ممکن پاسخ های کامل در حوزه ی مباحث مطروحه را دریافت نمودند.
شایان ذکر است، فدراسیون بین المللی مخترعان IFIA و سازمان مالکیت های ملل متحد WIPO در چندین برنامه جهانی در پلتفرم های آموزشی و سازمانی همکار بوده که این همکاری امکان بهره گیری از تمامی برنامه های آموزشی بین المللی را برای نمایندگان فدراسیون بین المللی مخترعان فراهم می آورد.
در پایان، نماینده فدراسیون بین‌المللی مخترعان و همچنین مدیر مسئول دفتر نمایندگی این فدراسیون در ج.ا.ایران از مدیران سازمان جهانی مالکیت فکری، به‌ ویژه جناب آقای مارکو آلمان، دستیار مدیر کل به دلیل هماهنگی این رویداد برای مخترعان ایرانی تشکر نمودند.

جهت کسب اطلاع از برنامه های آموزشی، رویداد و سایر برنامه های فدراسیون مخترعان جمهوری اسلامی ایران از طریق همین وبسایت و کانال تلگرامی به نشانی @IFIANEWS با ما در ارتباط باشید.

شرکت در کارگاه آموزشی وایپو - شهر ژنو
حضور تیم کشورمان در سمینار آموزشی وایپو
حضور تیم مخترعان و نوآوران کشورمان در سازمان مالکیت های فکری ملل متحد در شهر ژنو
شرکت در کارگاه آموزشی وایپو - شهر ژنو
حضور تیم کشورمان در سمینار آموزشی وایپو
حضور تیم کشورمان در سمینار آموزشی وایپو