گزارش نمایشگاه اختراعات سوئیس 2017

  • خانه / Case Study / گزارش نمایشگاه اختراعات…

گزارش نمایشگاه اختراعات سوئیس 2017

 چهل و پنجمیمن دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور سویس از تاریخ 29 مارس لغایت 2 اوریل 2017 برابر با 9 الی 13 فروردین 1396 در شهر ژنو و در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر ( Geneva PALEXPO) برگزار کردید.
این عرصه بین المللی همه ساله زیر نظر دولت فدرال سوئیس، شهرداری ژنو، سازمان مالیکت فکری جهان (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار میگردد که در این دوره مخترعینی از 40 کشور جهان 725 اختراع و نوآوری را به مدت 5 روز در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

در این دوره طبق سنوات گذشته تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران متشکل از پژوهشگران، دانش آموزان و دانشجویان دانشگاههای شریف، صنعتی اصفهان، آزاد اسلامی و سایر مخترعین حضور داشته و جدیدترین اختراعات خود را در معرض نمایش عموم و علاقه مندان این حوزه قرار دادند.

امسال تیم جمهوری اسلامی ایران با ارائه 31 اختراع و با حضور47 مخترع حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشتند. در بخش دانشگاهی، تیم مخترعین دانشگاه شریف متشکل از 5 نفر با ارایه طرح “روبات زیر دریایی آرتمیس” در کنار تیم مخترعین دانشگاه ای پی افل لوزان (EPFL) با ارایه طرح ” لباس کاربردی کمک رسان برای توان یابان” ازجمله طرحهای پربازدید نمایشگاه بودند. حضور پارکهای علم و فناوری دانشگاههای چین، روسیه، رومانی و ارایه محصولات دانش بنیان از سوی ایشان را میتوان از سایر نقاط قوت این دوره از این عرصه بین الملی برشمرد.

همچنین بازدید بیش از سی هزار نفر در مدت 5 روز از این نمایشگاه نشانگر اهمیت این عرصه جهانی در حوزه اختراعات و نوآوری می باشد.