درخشش مخترعان جوان ایرانی در نمایشگاه اختراعات خاورمیانه

  • خانه / Case Study / درخشش مخترعان جوان…

درخشش مخترعان جوان ایرانی در نمایشگاه اختراعات خاورمیانه

مخترعان جوان ایرانی شرکت ‌کننده در نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات خاورمیانه در کویت، با درخشش و ارایه ابداعات و ایده‌های خلاقانه موجب تحسین و تقدیر بازدید کنندگان قرار گرفتند.مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات خاورمیانه در کویت شب گذشته با حضورشیخ محمد عبدالله مبارک الصباح، وزیر مشاور در امور هیأت دولت،حسن زرنگار معاون سفیر کشورمان در کویت ، نماینده رایزنی فرهنگی کشورمان و انبوهی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی عرب، مقامات دولتی و سفرای خارجی برگزار شد.
در این دوره آقایان نوید ابراهیمی منش ، مسعود تاجبخش و محمد دمیرچی از سوی فدراسیون مخترعین ایران نمونه اختراعات علمی خودرا در معرض نمایش قرار داده اند و چند اختراع علمی دیگر بدون حضور مخترع ایرانی به رقابت می پردازد.
در دوره کنونی 200 مخترع از 36 کشور جهان در 22 حوزه علمی برای تصاحب جوایزی به مبلغ 100 هزار دلار به رقابت می پردازند.
در دوره های قبلی طرحهای علمی پژوهشی مخترعان جوان ایرانی جزو نفرات برتر بوده و مورد توجه هیات داوران قرار گرفتند و جوایز مهمی دریافت کردند.
نماینده فدراسیون مخترعین ایران، از سوی ایاد الخرافی، رییس باشگاه علمی کویت مورد تقدیر قرار گرفت وطی اظهاراتی پیرامون نمایشگاه امسال و کیفیت اعزام تیم مخترعان جوان کشورمان گفت : برخلاف سال‌های گذشته، تعداد مخترعین کشورهای مختلف از سوی کمیته برگزار کننده نمایشگاه کاهش یافته که جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل کشورمان با 3 مخترع و 5 طرح در این دوره شرکت کرده است.
وی افزود: تلاش کرده‌ایم کاهش کمی مخترعان کشورمان را با ارتقای سطح کیفی جبران کنیم و اکثر طرحهای شرکت داده شده در این دوره، دارای مدرک ثبت بین‌المللی(PCT) هستند که موفقیت کم‌سابقه‌ای برای ایران محسوب می‌شود.