• خانه / Case Study / کشاورزان با هوش…

کشاورزان با هوش مصنوعی کاشت محصولات را مدیریت می کنند

 استفاده از سیستم هوش مصنوعی شرکت ییلد که در سیدنی استرالیا واقع است به کشاورزان کمک می‌کند کاشت محصولات کشاورزی مانند توت‌های وحشی را به گونه‌ای مدیریت کنند که از نظر کمیت و کیفیت وضعیتی بهینه پیدا کنند.

سیستم یادشده که سنسینگ پلاس نام دارد، با اندازه گیری ۱۴ متغیر مهم در زمین‌های کشاورزی، مانند وضعیت بارندگی، نور، باد، دما، رطوبت خاک و غیره به صورت لحظه دستورالعمل‌هایی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا آنها بتوانند برای نگهداری و مراقبت از محصولات خود بهتر تصمیم بگیرند.

همچنین اطلاعات یادشده به سیستم‌های اینترنت اشیای نصب شده در زمین‌های کشاورزی مانند سیستم‌های آبپاش، پوشش‌های موقت و غیره منتقل می‌شود تا آنها برای آبیاری، حفاظت از محصولات در برابر وزش باد و بارندگی و غیره تصمیمات مناسب اتخاذ کنند.

سیستم یادشده با موفقیت در زمین‌های کشاورزی نقاطی از استرالیا مانند نیو ساوت ولز، کوئینزلند و تاسمانی نصب شده و قرار است در آینده در مناطق دیگری نیز به کار گرفته شود. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این سیستم تونل‌های باریکی در عمق اندک خاک کنده می‌شود و تجهیزات مورد نیاز در آنها کار گذاشته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری مهر