• خانه / Case Study / رباتی که برنامه…

رباتی که برنامه نویسی را به کودکان آموزش می‌دهد

یک استارتاپ چینی، ربات جدیدی ارائه داده است که می‌تواند آموزگار خوبی برای یاد دادن نحوه برنامه‌نویسی رایانه به کودکان باشد.

یک استارتاپ چینی موسوم به “KEYi Tech Ltd”، رباتی سرگرم‌کننده و هوشمند ارائه داده که می‌تواند برنامه نویسی را به کودکان آموزش بدهد. این ربات که بیش از ۲۰۰ واکنش دارد، می‌تواند به عضو جدید هر خانواده‌ای تبدیل شود.

این ربات موسوم به “کلیک‌بوت” (Clicbot) می‌تواند گوش بدهد، فکر کند و حتی واکنش داشته باشد. شخصیت کلیک‌بوت طوری طراحی شده که بسیار دوست‌داشتنی است و توجه همه را به خود جلب می‌کند. کلیک‌بوت علاوه بر داشتن این ویژگی‌ها، می‌تواند آموزگار خوبی هم باشد و امکان یادگیری سرگرم‌کننده را فراهم کند.

شخصیت کلیک‌بوت، بر اساس نحوه رمزگذاری آن تنظیم می‌شود. هر تنظیمی، ترکیب منحصر به فردی دارد که سرگرم‌کننده بودن کلیک‌بوت را برای همیشه تضمین می‌کند.

کاربر می‌تواند با سر هم کردن قطعات کلیک‌بوت، ربات خود را بسازد و جهت حرکت را برای آن مشخص کند.

کلیک‌بوت، بیش از ۱۰۰۰ تنظیم متفاوت دارد؛ در نتیجه کاربر می‌تواند آن به صورت دلخواه برای بالا رفتن، رقصیدن، خزیدن یا حتی آوردن قهوه صبح تنظیم کند.

کلیک‌بوت، بیش از ۲۰۰ واکنش دارد که موجب می‌شوند این ربات، مانند یک حیوان خانگی به نظر برسد. اگر کاربر، چشم‌های آن را بپوشاند، سعی می‌کند کاربر را پیدا کند و اگر آن را در حالت شارژ قرار دهید، هیجان‌زده می‌شود. این ربات، دو شخصیت پیش فرض هم دارد که به برنامه نویسی کاربر نیازی ندارند.

 

منبع: ایسنا