اجرای کارگاه آموزشی نگارش مقالات معتبر علمی توسط دفتر فدراسیون جهانی مخترعان در ج.ا.ایران

  • خانه / Case Study / کارگاه آموزشی نگارش…

کارگاه آموزشی نگارش مقالات معتبر علمی

اجرای کارگاه آموزشی نگارش مقالات معتبر علمی توسط دفتر فدراسیون مخترعان در ایران

کارگاه آموزشی نگارش مقالات معتبر علمی با رویکرد چاپ در نشریات بین المللی، توسط فدراسیون بین المللی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران و تدریس پژوهشگران مراکز تحقیقاتی بیماریهای نای و پیوند ریه ی پژوهشکده سل و بیماری های ریوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید.

در این کارگاه که با حضور ۲۰ نفر از مخترعین کشور برگزار شد، دکتر شادی شفقی و دکتر فریبا قربانی پزشک و از دانش آموختگان دکترای تخصصی پژوهش محور دانشگاه شهید بهشتی، مفاهیم تخصصی پژوهش، نحوه ی جستجوی پیشرفته در منابع تخصصی، آماده سازی مقاله در قالبIMRaD ، انتخاب و ارسال مقاله برای ژورنالهای مناسب با موضوع مقاله و نحوه ی پاسخ به داوری و … به صورت تئوری و عملی آموزش دادند. شایان ذکر است در این کارگاه کتاب کمک آموزشی حاوی کلیه نکات عملی و مورد نیاز محققین جهت نگارش قدم به قدم مقاله که توسط مدرسین گردآوری شده بود در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
مسعود شفقی مدیر برنامه ریزی استراتژیک و اجرایی فدراسیون جهانی مخترعین ضمن قدردانی از مدرسین، با اشاره به محصول محور بودن این رویداد گفت 17 مقاله در این دوره آموزشی برای ارسال به ژورنال های مناسب آماده شده است.
شفقی گفت: در حال حاضر تعداد کمی از پتنت های ثبت شده محققان ایرانی، توسط مقالات تخصصی مورد ارجاع قرار می گیرد. به گفته وی مجمع جهانی اقتصاد تاکید دارد حمایت یک کشور از مالکیت فکری با رقابت پذیری آن رابطه بسیار نزدیک دارد و به عبارتی مولفه ای است مبنی بر سلامت عمومی یک اقتصاد. بنابراین هم اندیشی پژوهشگران با مخترعان، امکان حمایت دانشگاهی برای کاربردی سازی اختراعات و ایجاد رقابت را افزایش خواهد داد

ایشان تاکید کردند دستاورد دیگر این کارگاه علاوه بر توانمندسازی مخترعین کشور در خصوص نگارش مقالات با کیفیت، نزدیک شدن دیدگاه پژوهشگران و مخترعین به یکدیگر به منظور حمایت کامل از حقوق مالکیت های فکری خواهد بود.
در پایان کارگاه، با تشکیل گروه های تحقیقاتی در نرم افزار مندلی، نگارش مقالات وارد مرحله اجرایی شد.

همچنین به اطلاع می رساند این دوره آموزشی به زودی برای کلیه علاقمندان به این حوزه مجددا برگزار خواهد شد.

لذا جهت اطلاع از تاریخ و شرایط برگزاری این دوره لطفا اخبار فدراسیون را از طریق وب سایت و کانال فدراسیون به آدرس IFIANEWS@ دنبال فرمایید.