نمایشگاه بین المللی اختراعات خاوریمانه در کشور کویت (IIFME 2020)

  • خانه / Case Study / نمایشگاه بین المللی…

نمایشگاه بین المللی اختراعات کویت ۲۰۲۰

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات كشور كويت (IIFME 2020) از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ برابر با ۲۷ لغایت ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ زیر نظر و حمایت مستقیم امير كويت، سازمان ملی پیشرفت علوم کشور کویت (KFAS)، باشگاه علمي كشور كويت ، فدراسيون بين المللي مخترعين(IFIA)، سازمان مالکیتهای فکری ملل متحد (WIPO) و با حمایت سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین در كشور كويت برگزار گردید.

در این دوره از نمایشگاه ۱۳۰ مخترع از ۴۲ کشور ازجمله اسپانیا، انگلستان، آلمان، آمریکا، کانادا، سوییس، مالزی، کره جنوبی، تایلند، چک، مراکش، عربستان، مصر، لبنان، جمهوری اسلامی ایران، عراق، برزیل و … اختراعات خود را به مدت ۴ روز به معرض نمایش گذاشتند.

مخترعان کشور جمهوری اسلامی ایران نیز طبق سنوات گذشته با ارائه اختراعاتی در زمینه حمل نقل، ایمنی، الکترونیک، ابزار آلات و کامپیوتر در این عرصه بین المللی شرکت نمودند که در نهایت پس از بررسی اختراعات توسط هیئت داوران، آقای احسان اکبری فرتخونی با طرح گارد ریل متحرک و آقای وحید نیرومند با طرح کنتور هوشمند موفق به کسب مدال طلا و آقای غلامرضا ملایی فرد با ارائه طرح دستگاه برف روب ریلی ساختمان مدال نقره این دوره را به گردن آویخت. همچینین آقای سید محمد هادی چاوشی هم بابت طرح کارواش هوشمند سیار مدال برنز را دریافت نمود.

لازم به ذکر است در حاشیه این نمایشگاه، کنفرانس بین المللی ” از اختراع تا ورود به بازار” با حضور متخصصان حوزه نوآوری و سرمایه گزاران در اتاق بازرگانی شهر کویت برگزار گردید. سخنرانان این کنفرانس شامل ریاست بخش مالکیت های فکری سازمان مالکیت های فکری ملل متحد، ریاست فدراسیون جهانی مخترعان، ریاست هیئت داوران نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور سوییس و ریاست سازمان ملی پیشرفت علوم کشور کویت به مدت ۳ ساعت در خصوص آخرین روش های تبدیل ایده به ثروت نقطه نظرات خود را با شرکت کننندگان به اشتراک گذاشته و درنهایت جلسه پرسش و پاسخ بین مدعوین و صاحب نظران این حوزه برگزار گردید.  

همچنین مبلغ ۵۰ هزار دلار به ۳ مخترع برتر شرکت کننده در این رویداد از سوی باشگاه علمی کشور کویت اهدا شد.

مشاهد تصاویر بیشتر مربوط به نمایشگاه و مسابقات اختراعات کشور کویت ♦“گالری تصاویر”