نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کره جنوبی (SIIF 2023)

  • خانه / Case Study / حضور مخترعان کشور…

حضور مخترعان کشور ایران در نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور کره جنوبی (SIIF 2023)

نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور کره جنوبی

نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات کره جنوبی از تاریخ 1 الی 4 نوامبر 2023 ميلادي برابر با 10 لغایت 13 آبان ماه 1402 و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین (ایفیا) ، سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (وایپو) توسط انجمن پشرفت اختراعات کشور کره جنوبی (کیپا) و دفتر ثبت اختراعات کشور کره (کیپو) و سازمانهای علمی و با حضور مراکز مرتبط با مخترعین کره جنوبی شامل سازمان بین المللی تجارت کره جنوبی، انجمن حمایت از استارت آپها و کسب و کارهای کوچک و متوسط در محل دائمي نمايشگاه هاي شهر سئول(کوئکس) برگزار گردید.

در این دوره بیش از 484 اختراع و نوآوری از 26 کشور شامل کره جنوبی، ، کرواسی، ترکیه، لهستان، روسیه، مالزی، تایلند، جمهوری اسلامی ایران، تایوان، ویتنام، اندونزی و … شرکت نموده و به مدت 4 روز در این عرصه به رقابت پرداختند.
تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران با ارائه 8 اختراع و نوآوری در زمينه هاي مختلف از قبیل حمل و نقل، مهندسی پزشکی، الکترونیک، هوش مصنوعی، مکانیک و … حضوری اثربخش در این عرصه بین المللی داشتند.

شایان ذکر است در این دوره تمرکز بر فناوری‌های هوش مصنوعی از اهمیت بسیاری برخوردار بود که این امر نمایانگر اهمیت و تأثیرگذاری این حوزه در عصر مدرن است. هوش مصنوعی به طور چشم‌گیری به توسعه و تحول تکنولوژیک و صنعتی در کشور کره جنوبی کمک کرده و در حوزه های مختلف از جمله سلامتی و خودروسازی تا بانکداری و ارتباطات تأثیرگذاری بسزایی در پیشرفت این کشور داشته است.

نمایشگاه بین‌المللی اختراع سئول همچنین به عنوان یک مرکز اصلی برای تقویت همکاری و ایجاد ارتباط بین شرکت‌کنندگان عمل می‌کند. مخترعان و کارآفرینان فرصت را برای ارتباط با رهبران صنعت، سرمایه‌گذاران و نوآوران دیگر به دست می‌آورند و مسیرهایی برای تشکیل شراکت‌ها و همکاری‌های بالقوه جهت تسهیل ورود به بازار اختراعات خود ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، در این دوره بخشی اعظمی از نوآوری ها و اختراعات ارائه شده در نمایشگاه به ترویج اختراعات پایداراختصاص داده شده بود. این نمایشگاه راه حل‌های بسیاری را برای رفع مسائل و چالشهای جهانی به نمایش گذاشته بود، از جمله فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر و سیستم‌های کاهش پسماند، که بر نقش اساسی اختراعات و نوآوری در مقابله با چالش‌های فوری جهانی تأکید داشت.

گزارش تصویری هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات و نوآوری های کشور کره جنوبی “کلیک کنید”

غرفه کشور جمهوری اسلامی ایران