• خانه / Case Study / دستکش فضانوردی جدید…

دستکش فضانوردی جدید رونمایی شد

سازمان فضایی اروپا از طرح اولیه دستکش مخصوص فضانوردان رونمایی کرده که به فضانورد اجازه می دهد پهپاد یا کاوشگر را کنترل کند.

سازمان فضایی اروپا از طرح اولیه دستکش مخصوص لباس فضانوردان آینده رونمایی کرده است. این دستکش بخشی از پروژه ۲ ساله Pextex این سازمان است که با هدف کشف مواد جدید برای تولید لباس فضانوردی انجام شد.

طرح اولیه این دستکش توسط شرکت کامکس طراحی شده. اکنون گجت های جدید به آن افزوده شده تا به فضانوردان کمک کند فعالیت های خود را بهتر انجام دهند.

این طرح اولیه علاوه بر آنکه قابلیت های معمول یک دستکش فضانوردی را دارد، دارای ۳ گجت خارجی است که روی انگشتان قرار می گیرند. یکی از این گجت ها قابلیت هایی را کنترل می کند که به فضانورد اجازه می دهد با حرکت دستانش کاوشگر یا پهپاد را از راه دور کنترل کند.

دومین گجت تعبیه شده در دستکش، یک لیزر است که قابلیت هدف گیری دارد و گجت سوم نمایشگری است که وضعیت لباس فضانوردی را نشان می دهد.

به گفته سازمان فضایی اروپا، برای تولید این دستکش از مواد اولیه ای استفاده شده که در آینده به لباس های فضانوردی کمک می کند خود را ترمیم کنند و برای صرفه جویی، انرژی محیط را جمع آوری کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر