• خانه / Case Study / تولید کوچک‌ترین حافظه…

تولید کوچک‌ترین حافظه بی سیم دنیا

یک شرکت تجاری از تولید کوچک‌ترین حافظه اس اس دی و بی سیم دنیا خبر داده که با طیف گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی سازگار است.

این حافظه ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری بانکی دارد و می‌توان از آن برای ذخیره سازی عکس، ویدئو، فایل‌های موسیقی و غیره استفاده کرد. انتقال اطلاعات بین این حافظه و نیز انواع رایانه‌ها، دوربین‌ها و پهپادها به سادگی ممکن است.

ابعاد کوچک این حافظه اس اس دی نقل و انتقال آن را تسهیل می‌کند. این حافظه که توسط شرکت اسکای باکس تولید شده با استاندارد بی سیم وای فای ۶ سازگاری دارد و بزرگترین مدل آن تا ۴ ترابایت گنجایش ذخیره سازی اطلاعات دارد. مدل‌های متنوع این حافظه بی سیم اس اس دی ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دارند.

حافظه‌های یادشده را می‌توان به سرورهای کلود تبدیل کرد تا بتوان از منزل یا محل کار به داده‌های ذخیره شده بر روی آن دسترسی پیدا کرد. سرعت نقل و انتقال داده از طریق این حافظه به ۹۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. این حافظه چهار برابر سریع‌تر از حافظه‌های اس اس دی ساتا و ۲۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های اچ دی دی است.

اتصال بی سیم این حافظه به چند وسیله به طور همزمان و مشاهده محتوای ذخیره شده بر روی آن نیز ممکن است. اپلیکیشن اسکای باکس نیز مدیریت محتوای ذخیره شده بر روی حافظه مذکور را تسهیل می‌کند. قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی این حافظه ۹۹ دلار و قیمت مدل ۴ ترابایتی آن با لوازم جانبی ۸۹۵ دلار است.

 

منبع: خبرگزاری مهر