برگزاری اولین جلسه از دوره یک‌ ساله پیشرفته نوآوری توسط تیم پژوهشی نوآوری دفترفدراسیون

  • خانه / Case Study / برگزاری اولین جلسه…

برگزاری اولین جلسه از دوره یک‌ساله کارشناسی نوآوری ۱۴۰۲

برگزاری اولین جلسه از دوره یک‌ ساله پیشرفته نوآوری توسط تیم پژوهشی نوآوری دفتر فدراسیون

اولین جلسه از دوره یک‌ساله جذاب و خروجی‌محور با نام لاتین Innovation Master Class  روز جمعه مورخ 29 اردیبهشت‌ماه 1402 از ساعت 10 صبح الی 16:30 به‌صورت آنلاین در دو پلتفرم برگزار شد.
این دوره به میزبانی Research Innovation Teams-RIT و با حضور جناب آقای مسعود شفقی، مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و مدیر اجرایی فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA) در ژنو سوییس به ‌عنوان مدرس، آغاز گردید. همچنین تمامی محتوای جلسه اول به ‌طور همزمان به زبان انگلیسی برای شرکت کنندگان بخش بین الملل و همچنین به زبان اشاره برای عزیزان ناشنوا توسط مترجم زبان انگلیسی و مترجم اشاره ترجمه شد.
روابط عمومی خبری دفتر فدراسیون بیان می‌کند که در جلسه اول که با عنوان بازگشت به نوآوری؛ تضاد یا استراتژی ذهنی برگزار گردید، بیش از 200 دانش‌پذیر از 14 کشور اعم از ایران، امارت، عمان، اتریش، ایتالیا، سوییس، آلمان، آمریکا، جمهوری چک، ترکیه و … به طور میانگین 385 دقیقه در فضای کلاس آنلاین بوده و به‌ صورت متوالی با استاد در تعامل بودند و به پرسش‌های انجام شده در کلاس پاسخ می‌دادند.
در طی مدت 6 ساعت آموزش، جناب آقای شفقی درباره اهمیت نوآوری و تکنولوژی صحبت کردند و مباحث اعتبارسنجی یک ایده را برای ثبت به‌ عنوان اختراع و یا ورود به مارکت با جزئیات توضیح داده و چندین نرم‌ افزار آنلاین و تحت وب برای ارزیابی ایده معرفی شد. استاد شفقی با بیان اهمیت نحوه جستجو برای دستیابی به اطلاعات مناسب، درباره شیوه جستجو در گوگل، جستجو در پایگاه‌های اختراعات مانند Patent Scope و جستجو در پایگاه‌های مقاله‌نویسی مانند PubMed نکات مهمی را بیان نمودند.
از جمله نکات مهم این دوره، آموزش و تشریح مسائل قانونی بیان هر ایده با اشخاص حقیقی یا حقوقی و لزوم انعقاد قرارداد عدم افشا Non-disclosure agreement قبل از انجام هر فرآیندی بود.
این جلسه با صحبت درباره مسائل حقوقی و بیان مقدمه‌ای برای جلسه دوم در ساعت 16:30 به پایان رسید و دو روز بعد از برنامه لینک دانلود فایل ورک‌بوک از سمت تیم برگزار کننده به تمامی شرکت کنندگان حاضر در برنامه از طریق پست الکترونیکی ارسال گردید تا در فاصله بین جلسه اول و دوم دوره یک‌ ساله، تکالیف و تمرین های ارائه شده را تکمیل کنند.
به گزارش تیم اجرایی RIT تا کنون بازخوردهای مثبتی از سمت شرکت کنندگان مطرح شده است و عزیزان حاضر بی‌صبرانه منتظر شروع جلسه دوم و یادگیری مباحث جدید هستند.

همچنین به اطلاع می رساند این دوره آموزشی برای کلیه علاقمندان به این حوزه در طول سال جاری قابل ثبت نام می باشد

لذا جهت اطلاع از تاریخ و شرایط ثبت نام این دوره لطفا با دفتر فدراسیون مخترعان در ج.ا.ایران تماس حاصل فرمایید.