برگزاری نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور ترکیه با حضور مخترعان ایرانی

  • خانه / Case Study / ششمین دوره نمایشگاه…

ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات ترکیه با حضور درخشان مخترعان ایرانی

“ششمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور ترکیه با حضور 260 مخترع از 20 کشور در شهر استانبول برگزار گردید”

ششمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اخترعات کشور ترکیه (ISIF 2021) از تاریخ 30 شهریور لغایت 4 مهر ماه 1400 با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان (IFIA)، سازمان مالکیتهای فکری ملل متحد (WIPO)، دفتر ثبت بین المللی اختراعات اروپا (EPO) و زیر نظر وزارت صنعت و فناوری و دفتر ثبت اختراعات کشور ترکیه توسط عضو دائم فدراسیون جهانی مخترعان در کشور ترکیه (ABDER)برگزار گردید.

در این دوره از این عرصه جهانی 260 مخترع از 20 کشور حضور یافته و به مدت 6 روز اختراعات و نوآوری های خود را به نمایش عموم گذاشته و به رقابت پرداختند. آمار بازدیدکنندگان با توجه با اتمام محدویت های کرونا در کشور ترکیه به عدد چشم گیر یک میلیون نفر رسید.

مخترعان کشور جمهوری اسلامی ایران نیز با ارائه 10 اختراع و نوآوری در این عرصه بین الللمی حضوری چشمگیر داشتند.

در مراسم اختتامیه این رویداد رئیس جمهور کشور ترکیه جناب آقای رجب طیب اردوغان حضور یافته و ضمن ابراز موفقیت برای کلیه شرکت کنندگان در خصوص اهمیت حمایت از نوآوران و مخترعان در پیشبرد اهداف علمی و صنعتی کشور ترکیه ایراد سخن نموده و با اشاره به حمایت از برگزاری رویدادهایی در این حوزه توسط دولت، آن را موجب تبدیل کشور ترکیه به بزرگترین شبکه مالکیت فکری و صنعتی منطقه دانستند.

همچنین برگزاری کارگاههای مالکیت فکری و تجاری سازی اختراعات توسط اساتید این حوزه را می توان از دیگر نکات مثبت این رویداد بین المللی برشمرد.

برای مشاهده آلبوم تصاویر این رویداد کلیک کنید

“گالری تصاویر”