درخشش مخترعان ایرانی در چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات سوئیس 2024

  • خانه / Case Study / درخشش مخترعان ایرانی…

درخشش مخترعان ایرانی در نمایشگاه اختراعات سوئیس 2024

چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور سوییس با حضور و درخشش مخترعان ایرانی به کار خود پایان داد

 چهل و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات کشور سوئیس ازتاریخ 17 الی 21 آوریل 2024 برابر با 29 فروردین لغایت 2 اردیبهشت ماه 1403 در شهر ژنو و در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر ( Geneva PALEXPO) برگزار کردید.
این عرصه بین المللی همه ساله زیر نظر دولت فدرال سوئیس، شهرداری ژنو، سازمان مالیکت فکری جهان (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار می گردد که در این دوره مخترعینی از 45 کشور جهان 1035 اختراع و نوآوری را به مدت 5 روز در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

در این دوره طبق سنوات گذشته اختراعات و نوآوری های مخترعین جمهوری اسلامی ایران متشکل از طرح هایی از پژوهشگران، دانش آموزان دبیرستان انرژی اتمی و دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور و سایر مخترعین از بخش های صنعت، پزشکی و … بود که دستاوردهای خود را در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه در معرض نمایش عموم و علاقه مندان این حوزه قرار دادند.

امسال تیم مخترعان و نوآوران جمهوری اسلامی ایران با ارائه 33 اختراع و نوآوری و با حضور 28 مخترع، حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشتند.

این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای متنوع از اختراعات در صنایع مختلف، بهداشت، پایداری محیط زیست، هوش مصنوعی، کالاهای مصرفی و غیره بود. از دستگاه‌های صنعتی تا وسایل پزشکی نجات‌بخش، هر اختراعی که در این رویداد به نمایش گذاشته شد، نشان دهنده نبوغ و روح کارآفرینانه مخترعان و نوآوران در سراسر جهان بود.

شایان ذکر است با توجه به نگرانی‌های محیطی روزافزون، این نمایشگاه امسال به شکل قابل توجهی روی اختراعات محیط زیست متمرکز شد. اختراع‌کنندگان محصولات سازگار بامحیط زیست، راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر، فناوری‌های کاهش ضایعات و اقداماتی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی ارائه دادند و بر اهمیت نوآوری در ساخت یک آینده پایدارتر تأکید کردند. علاوه بر این بهداشت همچنان محوریت خود را در این نمایشگاه حفظ کرد و اختراعات فراوانی جهت بهبود تشخیص بیماری، درمان و مراقبت از بیمار ارائه شد. مخترعان و پژوهشگران این حوزه راهکارهایی را به نمایش گذاشتند که برای مقابله با چالش‌های بهداشتی  و بهبود کلی آن قابل توجه بود.

همچنین بازدید بیش از بیست و پنج هزار نفر در مدت 5 روز از این نمایشگاه نشانگر اهمیت این عرصه جهانی در حوزه اختراعات و نوآوری می باشد.

جهت بازدید از گالری تصاویر این رویداد ” کلیک کنید”