کسب 13 مدال توسط مخترعان کشور نشانه توانمندی نسل جوان است

  • خانه / Case Study / کسب 13 مدال…

کسب 13 مدال توسط مخترعان کشور نشانه توانمندی نسل جوان است

به گزارش ایرنا، تیم مخترعان و مبتکران نوجوان و جوان جمهوری اسلامی ایران شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه و مسابقات بین المللی اختراعات مالزی موفق به کسب پنج مدال طلا، 6 مدال نقره و 2 مدال برنز این رقابت ها شد. مدال های طلا این دوره از مسابقات مالزی جمعه شب طی مراسمی در مرکز همایش های شهر کوالالامپور به برندگان اهداء شد و مدال های نقره و برنز نیز امروز شنبه به برندگان این مسابقات اهداگردید.
سفیر ایران در مالزی در پیامی کسب این تعداد مدال توسط نوجوانان و جوانان مخترع و مبتکر ایران در مسابقات اختراعات مالزی را به مجموعه اساتید و دانشجویان و دانش آموزان شرکت کننده تبریک گفت و این نتیجه درخشان را نمونه ای از توانمندی های نسل جوان ایرانی در میدان رقابت های بین المللی توصیف کرد.
افخم در این پیام برای این ‘آینده سازان کشور توفیق و سربلندی و سرافرازی روزافزون از درگاه خداند متعال مسالت’ کرد.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی (ایتکس 2017) با حضور فعال 15 تن از مخترعان و مبتکران جوان و نوجوان ایرانی روز پنجشنبه در مرکز همایش های شهر کوالالامپور گشایش یافت و عصر امروز به وقت محلی بکار خود پایان داد. در این دوره از نمایشگاه سه روزه بین المللی فناوری، اختراع و نوآوری مالزی، 15 مخترع ایرانی در رده های سنی مختلف اختراعات خود را در حوزه های مختلف در این نمایشگاه در کنار اختراعات بیش از 20 کشور جهان در معرض دید عموم قرار دادند و در مسابقات آن 13 مدال طلا، نقره و برنز کسب کردند. میانگین سنی مخترعان ایرانی بین 16 تا 17 سال بود.
به غیر از شرکت کنندگان کشور میزبان، مخترعانی از جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، تایوان، کره جنوبی، عربستان سعودی، تایلند، لهستان، مصر، کویت، بحرین و چند کشور دیگر در نمایشگاه و این رقابت ها حضور داشتند.