• خانه / Case Study / پاکسازی اقیانوس ها…

پاکسازی اقیانوس ها با شناورهای رفتگر

شرکت “اوشن کلین آپ” شناورهای نسل سوم خود را برای پاکسازی اقیانوس ها آماده کرده است.

شرکت “اوشن کلین آپ”(Ocean Cleanup) به معنی “پاکسازی اقیانوس” نام خود را به امید انجام یک پروژه فوق العاده برای پاکسازی زباله های پلاستیکی از اقیانوس ها گرفته است. این سازمان غیرانتفاعی دارای چندین شناور است که اقیانوس ها را به وسیله پاکسازی رودخانه های آلوده که زباله ها را به دریا می ریزند، پاکسازی می کنند.

اکنون این شرکت اعلام کرده است که تولید این شناورهای موسوم به “Interceptors” را با هدف استقرار آنها در هزار رودخانه به شدت آلوده افزایش داده است.

در حال حاضر شرکت “اوشن کلین آپ” دارای سه شناور است که در رودخانه های مالزی، اندونزی و جمهوری دومنیکن مستقر شده اند. چهارمین شناور نیز در راه است و قرار است اوایل سال آینده در ویتنام مشغول فعالیت شود.

این شناورها پس از شناور شدن در رودخانه ها، در بستر رودخانه لنگر می اندازند. سپس زباله های پلاستیکی را با دریچه ای که در دهانه آنها قرار دارد و یک نوار نقاله زباله ها را به سطل های زباله درون شناور منتقل می کند، جمع آوری می کنند.

هنگامی که سطل های زباله به تخلیه احتیاج داشته باشند، حسگرهای موجود در شناور به اپراتورها هشدار می دهند. پس از تخلیه نیز زباله های پلاستیکی برای بازیافت به تاسیسات محلی منتقل می شوند.

طراحی نسل سوم این شناورها شامل ارتقای شناور، نوار نقاله و مخازن زباله است.

شرکت “اوشن کلین آپ” خود را برای ساخت، نصب و نگهداری این شناورها برای توسعه جهانی این پروژه آماده می کند.

“بویان اسلات” مدیر عامل این شرکت می گوید: من در پایان یک سال بسیار پرچالش، خوشحالم که می بینم تولید انبوه “Interceptor” آغاز شده است. این یک گام ضروری برای ماست که با مقیاس گسترده ای با جریان جهانی آلودگی پلاستیکی در اقیانوس ها مقابله کنیم.

 

منبع: ایسنا