• خانه / Case Study / هوشمندترین تراکتور خودکار…

هوشمندترین تراکتور خودکار جهان ساخته شد

شرکت تجاری مونارش از هوشمندترین تراکتور خودران خود رونمایی کرد.

شرکت تجاری مونارش هوشمند‌ترین تراکتور جهان را ساخت. این تراکتور از یک موتور کاملا الکتریکی استفاده می‌کند و هیچ گونه گاز آلوده کننده خروجی ندارد. این تراکتور هوشمند تجهیزات کامل برای رانندگی خودکار را دارد و البته فضایی را داراست که راننده نیز بتواند به صورت دستی تراکتور را کنترل کند.

تراکتور مونارش شامل دوربین ۳۶۰ درجه، مجموعه کامل از حسگرها، نرم افزار هدایت و مسیریابی است که باعث می‌شود به صورت خودکار انجام وظیفه کند.

این تراکتور را حتی می‌توان با حرکات دست در زمین کشاورزی کنترل کرد همچنین حافظه ۲۴۰ گیگابایتی دارد که با حسگر‌ها و دوربین‌های خود زمین کشاورزی را بررسی و تجزیه و تحلیل و اطلاعات را در حافظه خود ذخیره می‌کند.

تراکتور مونارش حدود ۷۰ اسب بخار قدرت دارد و با ۵ ساعت شارژ می‌توانید تا ۱۰ ساعت از آن استفاده کنید همچنین دارای سیستم شناسایی موانع است که مانع لغزش می‌شود و با چهار چرخ متحرک می‌تواند تا ۹۹۸ کیلوگرم بار را حمل کند.

قیمت تراکتور حدود ۵۰ هزار دلار محاسبه شده است و تا سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود. البته شرکت مونارش اعلام کرد که تا کنون هزاران کشاورز برای پیش خرید این تراکتور ثبت نام کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران