همکاری فولاد مبارکه اصفهان با فدراسیون جهانی مخترعین

  • خانه / Case Study / همکاری فولاد مبارکه…

همکاری فولاد مبارکه اصفهان با فدراسیون جهانی مخترعین

در هفته اي که گذشت دبير کل فدراسيون جهاني مخترعين به فولاد مبارکه آمد تا ضمن ديدار با مدير عامل فولاد مبارکه زمينه هاي بهتري براي رشد و بالندگي صنعت فولاد کشور و ثبت اختراعات در اين عرصه فراهم نمايند.به گزارش خبرنگار فولاد در اين ديدار عليرضا رستگار عباسعلي زاده دبير کل فدراسيون جهاني مخترعين به همراه تني چند از همکاران خود در ديدار با دکتر سبحاني با بيان اينکه مقر اين فدراسيون در ژنو است و از نوامبر 2014 اين مسئوليت را به مدت چهار سال پذيرفته است گفت: امروز به فولاد مبارکه آمديم تا ضمن بازديد از خطوط توليد اين شرکت با مدير عامل فولاد مبارکه در خصوص زمينه هاي همکاري گفتگو نماييم.

وي ادامه داد: در دنيا هم اکنون يک سري ظرفيتهايي با عضويت همين 112 کشور عضو اين فدراسيون بوجود آمده است که ما بر آن شديم تا از اين ظرفيتها در راستاي بومي سازي و مهندسي معکوس کردن، همچنين از توانمنديهاي اين فدراسيون در جهت استفاده از تکنولوژيهاي نو در جهت بالا بردن راندمان توليد در تمامي صنايع کشور مخصوصآً صنعت فولاد بهره ببريم.

وي با بيان اينکه فولاد مبارکه اکنون به نحو مطلوبي در بحث ثبت اختراع (patent) و نوآوري علمي با دانشگاه ها و مراکز علمي تحقيقاتي، همکاري خوبي دارد تصريح کرد: نيروهاي متخصص اين شرکت بايد، آموزشهاي لازم براي ارايه ايده هاي مربوط به بالابردن راندمان توليد آشنا شوند.

دبير کلي فدراسيون جهاني مخترعين با مثبت خواندن اين نشست اذعان داشت: در اين جلسه مقرر گرديد با همکاري واحد تحقيق و توسعه فولاد مبارکه طي يکي دوسال آينده مؤسسه اي درکشور پايه ريزي گردد تا آن مؤسسه کارهاي پژوهشي و نوآورانه ارايه دهد و در ادامه آن فعاليت، مجموعه همکاران ايراني فدراسيون مخترعين نيز آن کارها را با مزيتهاي بسيار پايين در سطح بين المللي، ثبت اختراع نمايد. ثبت بين المللي اختراعات و نوآوريها اين کمک را مي کند که هم از نظر برند جهاني به روز نگه داشته شويم و هم اينکه کساني که در سودآوري مجموعه نقش آفرين بوده اند مي توانند اختراعات ثبت شده (PATENTها) را بفروشند و کسب در آمد کنند. همچنين پيشنهاد داده شد که از سوي فدراسيون جهاني شرايطي را فراهم کنيم که نيروي انساني خلاق با چگونگي ثبت اختراع بين المللي و روند آن آشنا شوند و همچنين ياد بگيرند که چگونه patent ها را بنويسند.

عليرضا رستگار عباسعلي زاده خاطر نشان کرد: در عين حال بايد به خاطر داشت با افزايش اين همکاريها شرايطي فراهم مي شود تا نوآوريهاي تجهيزات و روشهاي توليد در بحث مواد شيميايي و کاتاليزور که کشورهاي ديگر در آن پيشرو بوده اند براي شرکت هاي داخلي کشور از جمله فولاد مبارکه بومي شود.

اين گزارش حاکيست در اين جلسه دکتر سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه ضمن ابراز خرسندي از حضور دبير فدراسيون بين المللي مخترعين جهاني در شرکت فولاد مبارکه شرايط و زمينه هاي مناسب اين همکاريها را تبيين نمود و با قدرداني از توجه ايشان به اين شرکت اظهار داشت: فولاد مبارکه از اين توجه استقبال مي نمايد بدون شک هرگامي که با تکيه بر علم برداشته شود يقيناً به نتايج مطلوبي خواهد انجاميد به همين دليل ما آمادگي داريم با بهره گيري از توان فدراسيون، موجبات گسترش پروژه هاي تحقيقاتي و در نتيجه توليد علم در کشور را با همکاري اين فدراسيون فراهم نماييم. کما اينکه در سالهاي ابتدايي راه اندازي شرکت، بخشي تحت عنوان مرکز تحقيقات آهن و فولاد کشور در مجاورت فولاد مبارکه جانمايي شد که اکنون حاضريم اين موضوع را با جديت هرچه بيشتر دنبال و اجرايي نمائيم.

به گزارش خبرنگار فولاد در همين رابطه مهندس عباسي مدير تحقيق و توسعه فولاد مبارکه نيز گفت: فولاد مبارکه يک دانشگاه علمي و عملي بزرگ است که با 96 دانشگاه کشور همکاري دارد و اين امر فولاد مبارکه را به يک شرکت دانش محور تبديل نموده است.

ايشان افزود: نقاط قوت و ضعف در دانش محوري يکي از نکاتي است که در اين خصوص فدراسيون بين المللي مخترعين مي تواند شرکتها را در آن ياري نمايد. اين فدراسيون يک مرجع بين المللي در دنياست که ما مي توانيم اين مفاهيم را در جهت توسعه تکنولوژي استفاده کنيم.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان