نگاه ملي و فراملي جايگاه قزوين هدف مديريت شهري است

  • خانه / Case Study / نگاه ملي و…

نگاه ملي و فراملي جايگاه قزوين هدف مديريت شهري است

ارتقاء جايگاه قزوين از اهداف اصلي مديريت شهري قزوين با برگزاري برنامه‌هاي شاخص بين‌المللي در اين شهر است.

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: ارتقاء جايگاه قزوين از اهداف اصلي مديريت شهري قزوين با برگزاري برنامه‌هاي شاخص بين‌المللي در اين شهر است.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در ديدار رئيس فدراسيون بين‌المللي مخترعين به همراه هيات همراه با وي افزود: شهرداري قزوين در برگزاري برنامه‌هاي بين المللي فقط موضوع ميزباني را دنبال نمي‌کند بلکه به دنبال اين است تا حداکثر بهره‌برداري را براي توسعه شهر از برگزاري اين نوع مراسم‌ها داشته باشد.

نصرتي بيان کرد: شهر قزوين داراي گذشته پرافتخاري است که مي‌توان به پايتخت بودن 54ساله آن و در120سال قبل بارانداز ايران و اروپا و ايران و روسيه از نگاه اقتصادي و بازرگاني اشاره کرد و اکنون هم در کنار پايتخت و قطب صنعت، کشاورزي، فرهنگي و دانشگاهي است که متاسفانه نسبت به اين گذشته پرافتخار و ظرفيت هاي موجود غفلت شده است.

اين مقام مسوول اظهار کرد: مديريت شهري قزوين تلاش کرده است تا اين غفلت را با سرعت جبران کند و جايگاه شهر قزوين را در سطح بين المللي با معرفي دقيق ارتقاء دهد.
شهردار قزوين به برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در شهريور92 اشاره کرد و گفت: مديريت شهري براي برگزاري اين مراسم وقت و انرژي زيادي را صرف کرد و با برگزاري اين مجمع توانست دستاوردهاي خوبي را براي شهر قزوين به دست آورد.
وي اظهار کرد: در شهر هايکوي چين که در اجلاس شهرداران آسيايي حضور داشتيم به دنبال گرفتن مصوبه برگزاري نشست تخصصي اقتصادي و جذب سرمايه‌گذاري با حضور فعالان اقتصادي بوديم که با پيگيري هاي مکرر اين موضوع تحقق پيدا کرد.
نصرتي گفت: در نهايت پيشنهاد ميزباني کارگروه هاي تخصصي اقتصاد شهري با تاکيد بر فرصت هاي سرمايه گذاري و تامين سرمايه پروژه هاي شهري مورد تصويب مجمع براي شهريور ماه سال 94 قرار گرفت که به طور حتمي تاثيرات ويژه اي در آينده شهر قزوين خواهد داشت.
اين مقام مسوول بيان کرد: اين نشست تخصصي قرار شد در هفته قزوين در سال آينده در شهر قزوين برگزار شود که تحقق اين موضوع مانند تصويب اجلاس شهرهاي مسير جاده ابريشم که 78شهر از شرق آسيا تا غرب اروپا در شهريور ماه سال 95در شهر قزوين به ميزباني شهرداري شرکت مي کنند، براي ما ارزشمند است و به طور قطعي تاثير بسزايي در آينده شهر قزوين خواهد داشت.
نصرتي گفت: شرايط خوبي براي معرفي شهر قزوين در سطح بين المللي فراهم شده است و بايد اين روند ادامه پيدا کند.
وي بيان کرد: برگزاري جشنواره مخترعين با موضوعات شهري موضوع جذابي است که در صورت تحقق برگزاري آن در شهر قزوين مي‌توان حداکثر بهره‌برداري را براي توسعه شهر قزوين کرد.
توسعه شهر قزوين کاملا مشهود است
بنا بر اين گزارش؛ عليرضا راستگار، رييس فدراسيون بين المللي مخترعان (IFIA) در اين ديدار نيز با پيشنهاد برگزاري جشنواره مخترعين با موضوعات شهري در شهر قزوين به ميزباني شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين مي‌تواند با ميزباني اين جشنواره در زمينه‌هاي مختلف سرمايه گذاري خوبي براي شهر قزوين کند.
وي با تاکيد بر اينکه شهر قزوين در اين سال‌ها به لحاظ پروژه‌هاي بزرگ عمراني و شهري نسبت به گذشته به طور کامل تغيير کرده است، بيان کرد: توسعه شهر قزوين کاملا مشهود است و اميدواريم شهرداري قزوين با قبول اين پيشنهاد بتواند ثمرات خوبي را براي توسعه اين شهر بردارد.
راستگار اظهار کرد: اختراعات خوبي با موضوعات شهري در زمينه پسماند، مبلمان شهري و… شده است که مي‌توان از اين فرصت براي توسعه شهر استفاده کرد.
لازم به ذکر است؛ در اين ديدار از سوي رييس فدراسيون بين المللي مخترعان (IFIA) پيشنهاد ميزباني برگزاري جشنواره مخترعين با موضوعات شهري داده شد که قرار شد شهردار قزوين بعد از بررسي هاي لازم نتيجه اين موضوع را اعلام کند.
گفتني است؛ فدراسيون بين المللي مخترعان تنها سازمان بين المللي حوزه اختراعات و ابتكارات است كه در سال 1968 تاسيس شده كه در حال حاضر با 88 عضو در جهان تحت نظارت سازمان مالكيت‌هاي فكري و معنوي ملل متحد فعاليت مي کند.

منبع: شهرداری قزوین