نمایشگاه بین المللی نوآوری هند

  • خانه / Case Study / نمایشگاه بین المللی…

نمایشگاه بین المللی نوآوری هند

نمایشگاه بین المللی نوآوری هند

دومین دوره نمایشگاه بین المللی اختراعات هند (IIIF2017) تحت نظارت فدراسیون جهانی و با حضور دبیر کل فدراسیون جهانی، وزير ارشد ايالت آندراي پاردش، معاون وزیرعلوم وفناوری هند از تاریخ 09 تا 11 سپتامبر 2017 (18 تا20 شهریور 1396) در شهر ویساکاپاتنا هندوستان با مشارکت بیش از 350 مبتکر،مخترع و نوآور از بیست کشور جهان برگزار گردید.

در بخش نمایش اختراعات ، طبق سنوات گذشته تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران متشکل از پژوهشگران، دانش آموزان و دانشجویان جدیدترین اختراعات خود را درکنارسایر مخترعین بین المللی از کشورهایی همچون مراکش، چین، آلمان ،پرتغال ،لهستان، لبنان ، بوسنی و هرزگوین در معرض نمایش عموم و علاقه مندان قرار دادند.

همچنین در طول برگزاری نمایشگاه، سیمنارهای تخصصی در حوزه تجاری سازی، مارکتینگ و حقوق مالکیت های فکری نیز برای کلیه مخترعان برگزار گردید.

لازم به ذکر است در حاشيه برگزاري این نمایشگاه “كنفرانس نوآوري و رشد استارت آپ ها” توسط فدراسيون جهاني، مركز انتقال تكنولوژي آسيا و اقيانوسيه سازمان ملل و دولت هند درطول سه روز برگزاری نمایشگاه اشاره ویژه ای داشت. همچنین مهمترین دستاورد این جشنواره پيشنهاد ارزنده دبيركل فدراسيون جهاني مبني بر تشکیل و راه اندازي مركز نوآوري با بودجه ١٥ ميليون

دلاري بود که مورد استقبال و موافقت دولت هند قرار گرفت و مقرر شد به سرعت كميته اي متشكل از طرف فدراسيون جهاني و نمايندگان منتخب از سوي وزير در خصوص عملياتي كردن اين پيشنهادتشکیل گردد و گزارش پيشرفت آن را تا سال آينده به دولت هند ارائه دهند.