• خانه / Case Study / ماسکی که دم…

ماسکی که دم و بازدم فرد را می شمارد

شیائومی حق امتیاز اختراع ماسک بهداشتی را ثبت کرده که با حسگرهای مختلف اطلاعات را جمع آوری می کند. حسگرهای مذکور اطلاعاتی مانند میزان جذب آلودگی، میزان تنفس و دم و بازدم را ثبت می کنند.

ماسک های بهداشتی در برابر آلودگی های هوایی و همچنین ویروس ها از افراد محافظت می کنند. با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای ماسک در چین به شدت افزایش یافته است.

این درحالی است که شیائومی در حال حاضر ماسک بهداشتی برای ساکنان چین تولید می کند. این شرکت به تازگی حق امتیاز اختراع برای ماسک هوشمند را در ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است.

در توضیحات حق امتیاز آمده ماسک مذکور مجهز به یک واحد رایانشی است تا تمام اطلاعاتی که حسگرهای روی ماسک جمع آوری می کنند را پردازش کند.

اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از یک ماژول مخصوص ذخیره می شوند و می توان به کمک یک ماژول ارتباطی آنها را به دستگاه های دیگر منتقل کرد. علاوه براین موارد همچنین یک باتری داخل ماسک قرار دارد که انرژی مورد نیاز فیلتر هوای استاندارد را تامین می کند.

روی این ماسک حسگرهای مختلف مانند سرعت سنج و ژیروسکوپ نصب می شوند تا مشخص شود صاحب ماسک در حال حرکت یا ایستاده است.

علاوه بر آن حسگرهای مذکور اطلاعاتی مانند کل زمان استفاده از ماسک، میزان جذب آلودگی، میزان تنفس، تعداد دم و بازدم و غیره را اندازه گیری می کنند.

همچنین می توان ماسک مذکور را به اپلیکیشن موبایل متصل کرد که تمام اطلاعات را همراه اطلاعاتی درباره آب وهوا و کیفیت هوای شهر به کاربر نشان می دهد.

 

منبع: خبرگزاری مهر