عجیب‌ترین دوچرخه الکترونیکی که تاکنون طراحی شده است

  • خانه / Case Study / عجیب‌ترین دوچرخه الکترونیکی…

عجیب‌ترین دوچرخه الکترونیکی که تاکنون طراحی شده است

محققان شرکت خودروسازی «اشکودا» در جمهوری چک طراحی مفهومی این دوچرخه را که Klement نام دارد برای استفاده شهری ارائه داده اند. Klement یک دوچرخه الکترونیکی بی‌نظیر است که شکلی عجیب و غریب از کنترل پا را به وسیله نقلیه‌ای اضافه می‌کند که تاکنون در هیچ کجا مشاهده نشده است.

این دوچرخه در هر طرف خود یک دسته دارد که از وسط به یک قاب سفت و سخت متصل هستند.

چرخ عقب این دوچرخه توسط یک موتور ۴ کیلو واتی (۵.۴ اسب بخار) هدایت می شود که همانند یک موشک آن را سریع به حداکثر سرعت خود یعنی ۴۵ کیلومتر در ساعت (۲۸ مایل در ساعت) می رساند.

دو باتری قابل حمل لیتیوم یونی به آن ۱.۲۵ کیلووات ساعت انرژی می دهد و وزن هدف نسبتاً سبک ۲۵ کیلوگرمی (۵۵ پوند) Klement ، به آن اجازه می دهد که مسافتی بیش از ۶۲ کیلومتر (۳۸ مایل) را با یک شارژ طی کند.

البته نکته جالب این دوچرخه، طرح کنترل آن است. این دوچرخه هیچ پدالی ندارد، تنها یک جفت پایه خم شونده دارد.

زمانی که این پایه ها به سمت جلو خم می شوند و دوچرخه شتاب می یابد. اگر آنها به سمت عقب خم شوند ترمزهای دوچرخه احیا می شوند اما اگر این پایه ها کاملاً به عقب خم شوند ترمز دیسکی هیدرولیک چرخ جلو نیز فعال می شود.

دسته‌های فرمان این دوچرخه دارای اهرم‌هایی برای کنترل انرژی هستند و همچنین دکمه‌های ظریف و کوچکی برای کنترل چراغ، بوق و نشانگرها بر روی آن تعبیه شده است.

کاربر برای خواندن سرعت دوچرخه و یا میزان شارژ باتری باید تلفن خود را به قابی که بر روی این دوچرخه تعبیه شده است، وصل کند.

 

منبع: ایرنا