• خانه / Case Study / دوچرخه ای با…

دوچرخه ای با فناوری شناسایی صورت ساخته شد

یک استارت آپ اسپانیایی دوچرخه ای مجهز به فناوری شناسایی صورت ساخته است. اگر رایانه نصب شده در دوچرخه فرد را احراز هویت نکند، سیستم نیرومحرکه آن قفل می شود.

دوچرخهX one دارای سیستم شناسایی صورت است. استارت آپ اسپانیایی Rayvolt این دوچرخه را ابداع کرده است. متمایزترین ویژگی X one یک نمایشگر و رایانه اندرویدی است که روی قسمت اصلی آن نصب شده است.

این نمایشگر تا حدودی شبیه نمونه های مشابه کوچکی است که روی دوچرخه های برقی نصب می شوند و به کاربر اجازه می دهد قابلیت های مختلفی مانند تنظیم پدال موتوری، کنترل سرعت و سطح شارژ وسیله نقلیه را کنترل کند.

علاوه بر آن رایانه موجود در X one با استفاده از یک دوربین یکپارچه و نرم افزار فناوری شناسایی صورت، افراد را احراز هویت می کند. اگر مشخص شود فردی (به طور از پیش تعیین شده) اجازه استفاده از دوچرخه را ندارد، رایانه موتور را روشن نمی کند و سیستم نیرومحرکه آن قفل می شود.

فناوری های دیگر این دوچرخه عبارتند از چراغ های پشتی و جلویی که مجهز به حسگر نور محیط، نشانگرهایی در انتهای دسته دوچرخه که با توجه به حرکت سر فعال می شوند و قابلیت کنترل صوتی برخی ویژگی ها.

با توجه به مدل انتخابی دوچرخه یک پک باتری سامسونگ یا پاناسونیک ۲.۵تا ۴ ساعته روی آن نصب شده است. سیستم پدال موتوری با کمک این باتری می تواند ۵۰تا۷۵ کیلومتر را طی کند.

موتوری ۲۵۰ یا ۷۵۰ واتی پشت دوچرخه نصب شده است. حداکثر سرعت این دوچرخه با توجه به باتری ۲۵ و ۴۵ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

چارچوب دوچرخه از آلومینیوم ۶۰۶۱ ساخته شده که در محل نصب رایانه پوششی از جنس فیبرکربنی دارد. وزن آن نیز ۲۲ کیلوگرم است.

 

منبع: خبرگزاری مهر