جشنواره بین المللی اختراعات خاورمیانه

  • خانه / Case Study / جشنواره بین المللی…

جشنواره بین المللی اختراعات خاورمیانه

یازدهمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات خاور میانه از تاریخ ۲7 الی 30 ژانویه ۲۰۱9 برابر با 6 لغايت ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ درکشور کویت و در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی هتل ماریوت برگزار گردید.

این عرصه بین المللی همه ساله زیر نظر دولت کویت ، سازمان علمی وپژوهشی کویت، یونسکو، سازمان مالیکت هاي فکری ملل متحد (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار میگردد که در این دوره مخترعان بیش از 40 کشور جهان از جمله صربستان،انگلستان ،جمهوری چک، فرانسه، تایوان، چین،عراق، عمان،قطر، پرتغال، کانادا و … بیش از 120 اختراع و نوآوری را به مدت 4 روز در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

در این دوره نيز طبق سنوات گذشته تیم مخترعان كشورمان متشكل ازمهدی قاسم علی پور و اوژان دلیلی ، محمود غفاری توچایی ، خبات خدری ، فرشید بزمی ، هادی کاوسی به صورت انفرادی حضور داشته و جدیدترین اختراعات خود را در معرض نمایش عموم و علاقه مندان این حوزه قرار دادند.

امسال تیم مخترع جمهوری اسلامی ایران با ارائه اختراعاتي در زمينه هاي مختلف علمي و با ارائه 5 اختراع حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشتند كه اختراعات ارائه شده تيم كشورمان پس از بررسي و ارزيابي توسط هيئت داوران اين جشنواره در مراسم اختتاميه و اهداء جوايز موفق به كسب 2مدال طلا، 2 مدال نقره و ١ مدال برنز گرديدند.

همچنین در حاشيه برگزاري اين جشنواره نشست یک روزه تخصصی با محوريت هم انديشي در خصوص مالکیت فکری و نوآوری در اتاق بازرگانی وزارت صنعت با سخنرانی مارکو آلمان ( معاون سازمان مالکیت فکری جهان ) و علیرضا رستگار عباسعلیزاده (دبیرکل فدراسیون جهانی مخترعان) و با حضور حسین واعظی آشتیانی نماینده فدراسیون جهانی مخترعین در جمهوری اسلامی ایران و مسعود تاج بخش  نماینده مخترعان ایرانی برگزار گردید.

بازدید سفرای کشورهای شرکت کننده در مدت 4 روز از این جشنواره نشانگر اهمیت این عرصه بین المللی در حوزه اختراعات و نوآوری می باشد. بر همین اساس سفیر محترم کشورمان جناب آقای ایرانی نیز طی بازدید از غرفه های مخترعان کشورمان وشرکت در آیین اختتامیه یازدهمین دوره بین المللی این جشنواره بر روند روبه رشد علم و فناوری در حوزه اختراعات و نقش جمهوری اسلامی در این عرصه تاکید ویژه ای نمودند.