• خانه / Case Study / تولید خمیردندان به…

تولید خمیردندان به شکل قرص

محققان کانادایی برای کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاشدن صدها میلیون بسته خمیردندان در طبیعت، برای اولین بار خمیردندانی به شکل قرص تولید کرده اند.

این قرص خمیردندان راه حلی ابتکاری است که جایگزین بسته های خمیردندان خواهد شد. این بسته ها که با استفاده از پلاستیک، پلیمر و برخی مواد ناسازگار با محیط زیست تولید می شوند تا ۵۰۰ سال در طبیعت باقی مانده و به هیچ وجه تجزیه نمی شوند.

برای کسب اطمینان از کیفیت قرص خمیردندان ماه ها کار تحقیقاتی انجام شده و بیش از صد فرمول شیمیایی نیز آزمایش شده است. این قرص های کوچک سفیدرنگ بعد از قرار گرفتن بر روی مسواک و فشار اندک بر روی سطح دندان از هم باز شده و مواد موجود در آنها برای تمیز کردن محیط دهان به صورت عادی قابل استفاده است.

برای تولید قرص خمیردندان از فلوراید ، گلوتن ، انواع لبنیات ، آجیل و سویا استفاده نشده و لذا این محصول برای افراد گیاه خوار نیز مناسب است. ازجمله مواد موجود در این محصول می توان به دی سلیس فسفات ، اریتریتول ، زایلیتول ، طعم دهنده اسپرمینت ، سدیم C۱۴-۱۶ الیفین سولفونات ، بی کربنات سدیم ، منتول ، دی اکسید سیلیکون و عصاره برگ گیاهی به نام mentha spicata اشاره کرد.

قرار است این قرص ها در بسته بندی های کاغذی سازگار با محیط زیست عرضه شوند.

 

منبع: خبرگزاری مهر