• خانه / Case Study / تسلا از سقف…

تسلا از سقف شیشه‌ای خورشیدی خود رونمایی کرد

کمپانی آمریکایی تسلا از سومین طرح از کاشی‌های خورشیدی خود برای نصب بر روی سقف خانه‌ها رونمایی کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا از طراحی جدید کاشی‌های سولار روف این کمپانی با عنوان «سقف شیشه‌ای خورشیدی» (Solar Glass Roof) رونمایی کرد. به استناد تارنمای رسمی تسلا، این سقف خورشیدی جدید با ظرفیت ذخیره ۱۰ کیلووات انرژی خورشیدی، برای سقفی به مساحت حدود ۱۸۶ متر مربع نزدیک به ۴۲ هزار و پانصد دلار هزینه دارد و با ضمانتی ۲۵ ساله ارائه خواهد شد.

این نسخه جدید از سقف‌ خورشیدی که گفته می‌شود در مقایسه با نسخه پیشین ارزان‌تر بوده و سریع‌تر نصب می‌شود، سومین طرحی است که تسلا از این فناوری ارائه داده است.

به گفته ماسک، این کاشی‌های خورشیدی جدید که نسبت به طراحی‌های پیشین بزرگتر بوده و حجم ذخیره انرژی بیشتری دارند، «به سقف خانه‌ها جان می‌بخشد» و جهانی را به وجود می‌آورند که در آن «وقتی به دور و بر یک محله نظر می‌اندازید، همه سقف‌ها در حال ذخیره انرژی هستند».

شرکت آمریکایی تسلا، پاییز سال گذشته از پنل‌های خورشیدی خود با نام سقف خورشیدی (Solar Roof) رونمایی کرد. سقف خورشیدی این کمپانی به پاوروال ۲ که یک نوع باتری بزرگ خانگی است، متصل می‌شود. تسلا ادعا می‌کند این پنل‌ها همچون آسفالت و سیمان به مرور زمان از بین نمی‌روند و دوام بالایی دارند.

 

منبع: ایرنا