• خانه / Case Study / بازکردن قفل خودروی…

بازکردن قفل خودروی “بی‌ام‌و” بدون لمس گوشی آیفون

رانندگان خودروهای بی‌اِم‌وِ (BMW) در آینده می‌توانند قفل اتومبیلشان را بدون لمس گوشی آیفون باز کنند.

شرکت خودروساز آلمانی بی‌اِم‌وِ که با نام بی‌ام‌دبلیو نیز شناخته شده، اخیرا در حال بروزرسانی کلید دیجیتال بی‌اِم‌وِ با فناوری باند فوق وسیع (Ultra-wideband، UWB) است.

بی‌اِم‌وِ و از نسخه ارتقا یافته ویژگی “کلید دیجیتال بی‌اِم‌وِ” (BMW Digital Key) برای گوشی‌های آیفون خبر داده است. با استفاده از “کلید دیجیتال پلاس” (Digital Key Plus) رانندگان می‌توانند دو کار اعم از بازکردن قفل ماشین و روشن کردن خودرو را بدون بیرون آوردن تلفن از جیب یا کیف خود انجام دهند.

این خودروساز آلمانی در حال استفاده از فناوری باند فوق وسیع یا فَراپهن‌باند تراشه U1 که اپل با آیفون ۱۱ معرفی کرد، است. این فناوری رادیویی با برد کوتاه و باند فوق وسیع از ویژگی‌هایی مانند احراز هویت راننده و باز کردن اتوماتیک درب اتومبیل که به مکان یابی دقیق و امنیت بالا نیاز دارند، پشتیبانی می‌کند.

بی‌اِم‌وِ زمان دقیق ورود کلید دیجیتال پلاس را مشخص نکرده است. اولین خودرویی که از آن پشتیبانی خواهد کرد، خودروی الکتریکی “iX SUV” بی‌اِم‌وِ خواهد بود که انتظار نمی‌رود قبل از پایان سال جاری میلادی به فروش برسد. بی‌اِم‌وِ و اپل با “کنسرسیوم اتصال اتومبیل” برای ایجاد یک استاندارد باز برای کلیدهای دیجیتال مجهز به باند فوق وسیع همکاری کرده‌اند، بنابراین سایر خودروسازان نیز ممکن است در آینده به این فناوری روی آورند و خودروهای آنها نیز از این فناوری پشتیبانی کنند.

 

منبع: ایسنا