• خانه / Case Study / این توربین بادی…
isna_turbine-badi_mortafa

این توربین بادی نیازی به قرار گرفتن در سطوح مرتفع ندارد

یک شرکت نوپا به نام هالکیوم (Halcium) که مستقر در شهر سالت‌لیک‌سیتی(Salt Lake City) است در حال کار بر روی توربین “پاورپاد” است، فناوری که آن را “امن‌ترین و قدرت‌مندترین توربین بادی جهان” نامیده است.

نیک هاجز(Nick Hodges)، که موسس این شرکت است به یورونیوز گفت: “پاورپاد” از صفحات خورشیدی ارزان‌تر است و برای محیط‌هایی که در طول سال کمتر از ۳۰۰ روز نور خورشید دارند، مناسب است.

هاجز می‌گوید:این توربین بادی یک کیلوواتی که برای محیط‌های شهری طراحی شده است سه برابر از دوربین‌های بادی معمولی قدرتمندتر است. سیستم تیغه‌های دایره‌وار این توربین سرعت باد را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

شرکت هالکیوم هنگام ساخت توربین قابل‌حمل بادی خود قصد داشت تا دستگاهی بسازد که مناسب محیط شهری باشد و چهره شهر را زشت نکند. همانطور که این مشکل توربین‌های معمولی خارج از شهر نیز هست.

این شرکت دستگاه قابل حملی ساخت که هم از نظر ظاهر و هم اندازه شبیه به یک سطل زباله است. “پاورپاد” می‌تواند روی هر سطح ثابتی قرار گیرد و برق تولید کند. تیغه‌های “پاورپاد”‌ می‌توانند به طور کارآمد و امن انرژی تجدید پذیر تولید کنند.

“پاورپاد” برای تولید انرژی تجدیدپذیر به طور کارآمد، هوا را دریافت کرده و آن را به مسیرهای هوایی کوچک می‌فرستد تا پیش از رسیدن به تیغه‌های دایره‌وار، سرعت آن افزایش یابد.

از آن‌جایی که سرعت باد بوسیله‌ی طراحی این دستگاه افزایش می‌یابد، نیازی به قرار دادن این توربین‌ها بر روی سطوح مرتفع نیست.

هالکیوم می‌گوید که این دستگاه برای فضاهای عمومی بی‌خطر است زیرا هیچ بخش خارجی متحرکی ندارد و تیغه‌های دایره‌ای آن در یک پوشش پلاستیکی قرار دارند.

شکل ظاهری پوشش پلاستیکی این دستگاه نیز به آن کمک می‌کند تا باد را از همه‌ی جهات به طور همزمان دریافت کند در حالی که توربین‌های معمولی این ویژگی را ندارند.

این محصول هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و در حال حاضر به دنبال حامی مالی می‌گردد.

هاجز به یویرونیوز گفت: دوست دارم تا زمانی که این دستگاه‌ها فروش می‌روند آن‌ها را تولید کنم زیرا هر یک دستگاه باعث کاهش وابستگی ما به انرژی‌های ناپاک می‌شود.

این دستگاه را می‌توان هم در محیط‌های عمومی و هم در محیط‌های خصوصی مورد استفاده قرار داد و می‌تواند به ساختمان‌ها افزوده شود تا وابستگی آن به تجهیزات شهری کم شود.

 

منبع: ایسنا