• خانه / Case Study / انگلیس عنکبوت رباتیک…

انگلیس عنکبوت رباتیک به ماه می فرستد

انگلیس تصمیم دارد در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ میلادی یک ربات را که شبیه عنکبوت فضایی است و به جای چرخ پاهای متعدد دارد به ماه بفرستد.

طبق گزارشی جدید شرکت انگلیسی «اسپیس بیت» رباتی طراحی کرده که در ماموریت ناسا برای فرود روی سطح ماه در ۲۰۲۱ میلادی استفاده می شود. این نخستین گام انگلیس برای ارسال یک کاوشگر به ماه به حساب می آید.

این ربات که شبیه عنکبوت فضایی است، Asagumo نام گرفته است. ربات مذکور به جای چرخ پاهای متعددی دارد و می تواند در سطح ناهموار حرکت کند. همچنین وزن آن ۱.۳ کیلوگرم است و با پنل های خورشیدی انرژی خود را تامین می کند.

طراحی ربات به گونه ای است که ساخت آن کم هزینه باشد. طبق اطلاعات موجود عنکبوت فضایی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ همراه لندر Peregrine شرکت آستروبوتیک به فضا پرتاب می شود. این کاوشگر ۱۰ متر از لندر فاصله می گیرد و ویدیویی با وضوحHD ثبت می کند.

پائولو تاناسیوک مدیر ارشد اجرایی اسپیس بیت در این باره می گوید: باتوجه به برنامه ها برای بازگشت فضانوردان به ماه، به طور حتم انسان به مکانی برای زندگی نیاز خواهدداشت. لوله هایی که از گدازه های آتشفشانی در سطح سیاره به وجود آمده اند، یگ گزینه احتمالی برای سکونت فضانوردان به حساب می آیند و درهمین راستا ربات عنکبوتی می تواند این امکان را بررسی کند.

همچنین این شرکت انگلیسی امیدوار است تا دومین کاوشگر خود را در پایان ۲۰۲۱ میلادی به فضا بفرستد که البته این دستگاه مجهز به چرخ خواهد بود. احتمال دارد در ماموریت های آتی در مسیرهای پر از پستی و بلندی ربات مجهز به پا روی ربات چرخدار سوار شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر