• خانه / Case Study / اختراع ایمپلنتی که…

اختراع ایمپلنتی که بدون جراحی در بدن تجزیه می‌شود

دانشمندان آمریکایی ایمپلنتی اختراع کردند که بدون دخالت جراحی، در بدن تجزیه می‌شود.
محققان دانشگاه علم و فناوری میسوری آمریکا نوع جدیدی از ایمپلنت پزشکی را اختراع کردند که با استفاده از فلزات و شیشه‌های بیولوژیکی فعال می‌شوند و بدون نیاز به مداخله جراحی تجزیه می‌شود.

این تیم تحقیقاتی در بیانیه‌ای در وب سایت این دانشگاه توضیح دادند که ساختن تجهیزات پزشکی قابل کاشت از شیشه و فلزات فعال بیولوژیکی می‌تواند جایگزین انواع دیگر ایمپلنت‌ها شود، به گونه‌ای که بعد از اینکه بدن دیگر به آن‌ها نیازی ندارد، حل می‌شوند و نیاز به روش‌های معمولی برداشتن را از بین می‌برد.

دکتر چانگ سو کیم یکی از نویسندگان این مطالعه، توضیح داد که شیشه یک ماده عالی برای کپسوله کردن و لایه‌های زیرین در دستگاه‌های سفت و سخت است که برای کاشت در بدن استفاده می‌شود.

کیم گفت: بسته به ترکیب مواد، می‌توان شیشه فعال بیولوژیکی تولید کرد که بسته به مدت زمان مورد نیاز دستگاه بسیار آهسته یا خیلی سریع تخریب می‌شود.

این تیم تحقیقاتی نوآوری انقلابی جدیدی را طراحی کردند که شامل عملکرد‌های الکتریکی دستگاه‌های ایمپلنت و شیشه‌های مورد استفاده در ایمپلنت‌ها می‌شود.

محققان تأکید کردند که این ایمپلنت‌های طبی قابل جذب برای بیماران است. از آنجا که نیازی به جراحی اضافی برای برداشتن سنسور یا سایر دستگاه‌های کاربردی در صورت عدم نیاز نیست، این امر به ویژه برای دستگاه‌های تجزیه پذیر زیستی که برای کاشت در مغز یا سایر اندام‌های عمیق بدن طراحی شده اند، بسیار مهم است. از ایمپلنت می‌توان برای تحویل دارو‌ها برای بهبود بافت آسیب دیده استفاده کرد.

تیم تحقیقاتی ایمپلنت‌های خود را ثبت کرده اند که برای مجوز از طریق دفتر فناوری و توسعه اقتصادی دانشگاه میسوری در دسترس هستند.

دکتر کوستاس تساتسولیس نویسنده دیگر این مطالعهتصریح کرد: شیشه‌های فعال، دارای قدرت منحصر به فردی هستند که نقش مهمی در بهبود و درمان دارویی ایفا می‌کنند.

کاستاس توضیح داد: یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه میسوری در سال ۲۰۰۲ موفق به توسعه ریزذرات شیشه‌ای شد که بعداً برای استفاده در پرتودرمانی، درمان سرطان، بازسازی بافت استخوانی و التیام زخم‌ها ثبت اختراع شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران