جشنواره بین المللی بانوان مخترع و کارآفرین کره جنوبی

  • خانه / Case Study / جشنواره بین المللی…

جشنواره بین المللی بانوان مخترع و کارآفرین کره جنوبی

دهمین دوره جشنواره بین المللی بانوان مخترع و کارآفرین کشور کره جنوبی از تاریخ ۲۸ ژوئن الی ۰۱ جولای ۲۰۱۸ برابر با ۷ لغايت ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۷ در شهر سئول و در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر(KINTEX) برگزار گردید.

این عرصه بین المللی همه ساله زیر نظر دولت کره جنوبی، وزارت زنان و خانواده، سازمان مالیکت هاي فکری ملل متحد (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار میگردد که در این دوره بانوان مخترع از ۲۶ کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، لیتوانی، چین، کویت، عراق، تایلند، تاجیکستان، ازبکستان، زیمباوه، مغولستان و … ۲۵۰ اختراع و نوآوری را

به مدت 4 روز در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

در این دوره نيز طبق سنوات گذشته تیم بانوان مخترع و كار آفرين كشورمان متشكل از تيم بانوان وزارت نيروي جمهوری اسلامی ایران با حمايت بخش زنان و خانواده اين وزارتخانه به همراه سایر بانوان مخترع کشورمان در این عرصه جهانی حضور داشته و جدیدترین اختراعات خود را در معرض نمایش عموم و علاقه مندان این حوزه قرار دادند.

امسال تیم بانوان مخترع جمهوری اسلامی ایران با ارائه اختراعاتي در زمينه هاي مختلف علمي و با ارائه ۷ اختراع حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشتند كه اختراعات ارائه شده تيم كشورمان پس از بررسي و ارزيابي توسط هيئت داوران اين جشنواره در مراسم اختتاميه و اهداء جوايز موفق به كسب ۱مدال طلا، ۴ مدال نقره و ١ مدال برنز گرديدند.

همچنین در حاشيه برگزاري اين جشنواره نشست یک روزه تخصصی با محوريت هم انديشي در خصوص كارآفريني و ايجاد مشاغل مرتبط با نوآوري توسط زنان برگزار گردید.

بازدید بیش از شش هزار نفر در مدت 4 روز از این جشنواره نشانگر اهمیت این عرصه بین المللی در حوزه اختراعات و نوآوری توسط بانوان می باشد.

ضمناً بانوان شركت كننده در اين رويدادپس از پايان جشنواره به مدت ٢ روز در کارگاه تخصصی چشم انداز مالکیت فکری و تبديل ايده به ثروت كه توسط سازمان مالكيتهاي فكري ملل متحد (WIPO) و سازمان ثبت اختراعات كشور كره جنوبي (‏KIPO) در محل ساختمان سازمان پيشرفت اختراعات کشور کره جنوبی در شهر سئول شركت خواهند نمود.