یازدهمین جشنواره بانوان مخترع و کارآفرین کره جنوبی

  • خانه / Case Study / یازدهمین جشنواره بانوان…

یازدهمین جشنواره بانوان مخترع و کارآفرین کره جنوبی

یازدهمین دوره جشنواره بین المللی بانوان مخترع و کارآفرین کشور کره جنوبی از تاریخ ۲۰ الی ۲۳ ژوئن ۲۰۱۹ برابر با ۳۰ خرداد لغايت ۲ تیر ماه ۱۳۹۸ در شهر گویانگ سئول و در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی این شهر(KINTEX) برگزار گردید. این عرصه بین المللی همه ساله زیر نظر دولت کره جنوبی، وزارت زنان و خانواده، سازمان مالیکت هاي فکری ملل متحد (WIPO) و تحت حمایت مستقیم فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار می گردد که در این دوره بانوان مخترع از ۳۰ کشور جهان از جمله فرانسه، کانادا، هنگ کنگ، لهستان، چین، کویت، عراق، تایلند، تاجیکستان، ازبکستان، زیمباوه، هند، اندونزی، تایلند، پرو و …بیش از ۳۰۰ اختراع و نوآوری را به مدت 4 روز در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

در این دوره نيز طبق سنوات گذشته تیم بانوان مخترع و كار آفرين كشورمان متشكل از دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر، دانشگاه آزاد اسلامی و مخترعان جوان کشورمان در این عرصه جهانی حضور داشته و جدیدترین اختراعات خود را در معرض نمایش عموم و علاقه مندان این حوزه قرار دادند.

امسال تیم مخترعین جمهوری اسلامی ایران با ارائه اختراعاتي در زمينه هاي مختلف علمي از قبیل مهندسی پزشکی، حمل و نقل، الکترونیک و با ارائه ۹ اختراع حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشتند كه اختراعات ارائه شده تيم كشورمان پس از بررسي و ارزيابي توسط هيئت داوران اين جشنواره در مراسم اختتاميه و اهداء جوايز موفق به كسب ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۴مدال برنز گرديدند.

همچنین در حاشيه برگزاري اين جشنواره، نشست یک روزه تخصصی با محوريت هم انديشي در خصوص كارآفريني و ايجاد مشاغل مرتبط با نوآوري توسط زنان برگزار گردید. بازدید بیش از پنج هزار نفر در مدت 4 روز از این جشنواره نشانگر اهمیت این عرصه بین المللی در حوزه اختراعات و نوآوری توسط بانوان می باشد.

ضمناً مخترعین شركت كننده در اين رويداد پس از پايان جشنواره به مدت ٢ روز در کارگاه تخصصی چشم انداز مالکیت فکری و تبديل ايده به ثروت كه توسط سازمان مالكيتهاي فكري ملل متحد (WIPO) و سازمان ثبت اختراعات كشور كره جنوبي (‏KIPO) در محل ساختمان سازمان پيشرفت اختراعات کشور کره جنوبی در شهر سئول شركت نمودند.