هفتادمین سالگرد تاسیس جشنواره بین اللمللی اختراعات نورنبرگ آلمان

  • خانه / Case Study / هفتادمین سالگرد تاسیس…

هفتادمین سالگرد تاسیس جشنواره بین اللمللی اختراعات نورنبرگ آلمان

مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس جشنواره بین اللمللی اختراعات نورنبرگ آلمان، جمهوری اسلامی ایران به عنوان ” کشور همکار ” در جشنواره iENA 2018 حضور درخشان داشت.

با عنایت به سابقه درخشان حضور مخترعین ایرانی در 18 سال گذشته و کسب افتخارات رنگین توسط آن عزیزان در این عرصه بین المللی امسال شاهد اتفاق مهمی در این رویداد جهانی بودیم. پس از برگزاری چندین جلسه با مدیریت پروژه و تعامل با افراد صاحب منصب در حوزه بین المللی، کمیته اجرایی جشنواره نورنبرگ آلمان با افتخار جمهوری اسلامی ایران را به عنوان “کشور همکار “ این عرصه اعلام نمود که این اتفاق با هفتادمین سالگرد نمایشگاه بین المللی ایده ها ، نوآوریها و اختراعات نورنبرگ آلمان مصادف گردید.

لازم به ذکر است ، هفتادمین دوره نمایشگاه بین المللی ایده ها ، اختراعات و محصولات نو در شهر نورنبرگ آلمان از تاریخ 1 الی 4 نوامبر 2018 برابر با 10 الی 13 آبان ماه 1397 تحت نظارت فدراسیون جهانی مخترعان ، دفتر ثبت اختراع دولت آلمان با حضور بیش از سی کشور جهان و مشارکت 800 مخترع در محل همایش های بین المللی شهر نورنبرگ آغاز به کار نمود. تیم مخترعان جمهوری اسلامی ایران در سه بخش صنعت ، دانشگاهی و فردی در این عرصه حضور درخشانی داشتند.

در بخش آغازین این رویداد جهانی “حسین واعظی آشتیانی” مسول دفتر نمایندگی فدراسیون جهانی مخترعان به تشریح روند رو به رشد تکنولوژیها و اختراعات ایرانی در دو دهه گذشته اشاره ویژه ای داشته و ظرفیت اذهان و توانمندی جوانان ایرانی را در خلق پروژه های موفق علمی در حوزه های پزشکی ، نانو ، عمران به جهانیان معرفی نمود.

شرکتهای آرمان گهر سیرجان و هولدینگ جهاد نصر کرمان به عنوان شرکت های پیشرو در امر نوآوری آخرین محصولات نوآورانه خود را در این عرصه به معرض نمایش گذاشتند.جاییکه مهندس محمد حسین آرمند از شرکت آرمان گهر سیرجان در بخش اختراعات صنعتی توانست گراند پریکس نمایشگاه iENA 2018 را به خود اختصاص دهد و بار دیگر قدرت تفکرات ناب جوانان ایرانی را به منصه ظهور نشاند.

سرکار خانم سهیلا روشنی با اختراع “کلید هوشمند ماشین با استفاده از سامانه شناسایی امواج رادیویی” در بخش بانوان کارآفرین ظرفیت های بانوان مخترع ایرانی را در این عرصه به معرض نمایش گذاشت.

دکتر بابک جابری نسب با اختراع “سیستم تصفیه آب دریا جهت مصارف کشاورزی و شرب با استفاده از انرژی های تجدید پذیر” در بخش دانشگاهی مدال طلا مسابقات را به گردن آویخت.

در پایان به اذعان سایت مرجع برگزار کننده ، مخترعان ایرانی در چند ساله اخیر بسیاری از ایده های نوآورانه خود را در این عرصه به نمایش گذاشته اند که امسال نیز شاهد این مهم بودیم.